„Nu cred în dinozauri”

„Nu cred în dinozauri!” Asta mi-a spus cineva acum vreo 4-5 ani. Reacția mea? Prea surprins ca să am vreo reacție concretă. Nu știam ce să zic pentru câteva secunde.

„Dacă dinozaurii sunt adevărați de ce nu apare nimic despre ei în Biblie?” Facem ce facem și oamenii se întorc iar la Biblie. Din cât m-am informat asupra subiectului, din câte am citit și am auzit, un lucru pot să spun cu certitudine: Biblia NU este adevăr absolut! Și chiar dacă ar fi, sunt și alte adevăruri pe lumea asta, sunt și alte surse de cunoștiințe. Ce ar fi dacă am nega energia nucleară, doar fiindcă nu este descrisă în Biblie? Ce părere ar avea japonezii, care au avut de suferit recent din cauza unui accident nuclear? Ce reacții ar avea oamenii dacă am începe să negăm morții de la Nagasaki, Hiroshima sau mai recent Fukushima, doar sub pretextul că Biblia nu descrie atomul. (Știu că musulmanii se laudă cum că Coranul l-ar descrie, dar știu sigur că Biblia nu o face.) Sper doar că lumea ar fi la fel de revoltată ca atunci când cineva neagă holocaustul.

„De unde știi tu că oasele alea nu sunt ale unui mamut sau elefant?” Interesant cum cineva poate să fie ok cu existența mamuților, dar nu a dinozaurilor. Până la urmă sunt mai multe dovezi ale dinozaurilor, din simplul motiv că au existat mai multe specii decât cele de mamuți.

Am mai auzit de creaționiști care consideră că oamenii și dinozaurii au trăit în aceași perioadă istorică. De aici a apărut și un meme pe internet (sub forma unei imagini comice) cu Iisus pe un velociraptor. Nici măcar creaționiștii nu au putut să nege dovezile existenței dinozaurilor și au fost în schimb nevoiți să le găsească și lor un loc în grădina lui Adam.

Înțeleg că respectiva persoană a fost crescută într-un mediu mai religios decât mine, dar să ai o astfel de gândire e periculos. Ce s-ar întâmpla dacă ajunge într-o bună zi profesor? I-ar învăța pe elevi, cu forța, un model al lumii învechit și greșit? Dacă ar ajunge medic, ar practica rugăciunea în locul operațiilor de care au nevoie pacienții?

Sper să nu mă înțeleagă cineva greșit. Nu am nimic personal cu acest om. A fost chiar o persoană dragă mie. Pe mine mă sperie însă acest mod de gândire, fiindcă știu că nu este unic. Sunt probabil milioane de români (și nu numai) cu o mentalitate similară.

Nu pot decât să visez la o zi când oamenii vor vedea altfel lucrurile. Când nu or să mai fie acei 40% din poporul nostru , care cred că Pământul stă în centru, static, iar tot universul se mișcă în jurul lui.

Leave a Reply

