Spam, spam si iaraşi SPAM!

Pentru oricine care are o adresă de e-mail de ceva timp (mai ales una de la Yahoo!, dar revin asupra subiectului o altă dată), spamul nu este ceva nou. Încet, încet ne obişnuim cu toţii cu acest fenomen enervant. Totuşi e curios când mai găseşti un astfel de mesaj unic, inovativ, majoritatea spamurilor fiind copii între ele.

Hotărându-mă azi să-mi curăț căsuța de Yahoo!, infestată de prostii, găsesc un spam tipic la prima vedere. Aceași poveste gen: ai câștigat xxx dolari/euro, dai click aici că să îți revendici câștigul. Nimic nou nu? Greșit. Ce mă informa de fapt era că o adresă de e-mail (total fictiva) a site-ului lor, ar fi câștigat premiul respectiv. Bine bine, să presupunem că adresa era a mea și că am câștigat. Dar de ce mă informează pe Yahoo!, și nu acolo? Din moment ce furnizează servicii de e-mail, să mă informeze pe adresa de acolo, nu?!

Bineînțeles că asta nu e nici prima și nici ultima eroare din mesaj care dă de bănuit. Faptul că mi se adresează cu ”Dear Email User” e puțin jenant. Oricine  îmi poate afla numele corect din însăși adresa de e-mail. Sau ce părere să-mi fac când văd că presupusul cont câștigător are ID-ul: OVB-9750-3rVG-010hen-4KVH. De parcă o ființă umană rațională și întreagă la cap s-ar complica cu un astfel de ID. Nu cred că știu pe nimeni care să folosească așa ceva pentru o parolă măcar.

Pentru mine înșă astea pălesc în comparație cu ce a urmat să citesc. Ca să dau login ușor (probabil) sau gândit să binevoiască, sub link-ul virusat (îmi dau cu părerea, nu am dat click să verific), să-mi afișeze username-ul și parola (amândouă fictive). De cele mai multe ori, un spam îți cere diferite date de identificare. Asta e prima oară când cineva îmi dă pur și simplu datele respective. Mai rămânea să îmi dea CNP-ul, adresa și un eventual cont bancar.

După ce am citit am ajuns să mă întreb, dacă spammerii devin din ce în ce mai deștepți și vicleni, sau din ce în ce mai proști. Un lucru e clar totuși, mesajului nu i-a lipsit creativitatea.

O să vă las mai jos spam-ul în întregime, pentru cei curioși să-l citească. Vă avertizez să nu dați click pe vreun link din el. Iar dacă o faceți nu-mi asum nicio răspundere pentru ce se întâmplă apoi.

”Dear Email User,

FROM:Bud.Tedesco@rcc.edu 
Message flagged
Sunday, May 20, 2012 10:32 AM

Dear Email User,

This is to immediately inform you that your email address with Micros ID (OVB-9750-3rVG-010hen-4KVH) has won you $490,000 and a brand new ranger rover sports.Use the

details below to login and immediately begin your claims.

WEBSITE  :      http://www.ruidun.co<http://www.ruidun.co/>

USERNAME : ovb2

PASSWORD : ctn9

Regards,

Mrs Kong Annoucer©”

Leave a comment